Održane sjednice Turističkog vijeća i Sabora Hrvatske turističke zajednice

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: pet, 12.04.2013 - 14:30
13. sjednica Turističkog vijeća HTZ-a
Na današnjoj 13. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice kojoj je predsjedao ministar turizma Darko Lorencin, usvojena je odluka o raspisivanju otvorenog postupka nabave usluga izrade Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje od 2014.-2018. godine. Operativnim marketing planom hrvatskog turizma za 2013. (OMPHT 2013.) te Programom rada Hrvatske turističke zajednice za 2013. godinu kao izvedenicom OMPHT-a, na sjednici je definirano kako će Glavni ured Hrvatske turističke zajednice uvažavajući potrebu za sveobuhvatnom inovacijom u pogledu nacionalne strategije marketinga u turizmu, do kraja 2013. godine izraditi Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2018. godine.

Direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Meri Matešić izvijestila je prisutne kako u okviru promidžbenih aktivnosti na dalekim tržištima i ove godine Hrvatska turistička zajednica u suradnji sa Slovenskom turističkom organizacijom, organizira poslovne radionice u Kini, i to danas u Shanghaiu te u Guangzhou 15. travnja 2013. godine, a predviđene su za nositelje hrvatske turističke ponude i kineskih turističkih agencija. Radionice su odlična prilika za rezimiranje turističke sezone, ali i planiranje dodatnih promidžbenih akcija u pred i posezoni koje bi dodatno povećale turistički promet s kineskog tržišta, istaknula je Matešić.

Također je izvijestila je o aktualnom stanju na najvažnijim emitivnim tržištima, a prema trenutnim najavama i prognozama, daljnji rast dolazaka usprkos krizi i dalje se očekuje s njemačkog, nizozemskog, češkog i slovenskog tržišta. Prema prvim podacima sustava turističkih zajednica u prva tri mjeseca ove godine zabilježen je porast turističkog prometa. U navedenom vremenskom intervalu, sveukupni pokazatelji (domaći i strani gosti) turističkih dolazaka govore o porastu od 8 posto (402.015), dok su noćenja porasla za 15 posto (1.125.790). Dok su stranci u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvarili porast od 13 posto u dolascima te 19 posto u noćenjima (sveukupno, riječ je o 259.679 dolazaka i 741.987 noćenja), veseli podatak kako su domaći gosti ostvarili broj dolazaka na razini prošle godine i 7-postotno povećanje u noćenjima (sveukupno, riječ je o 149.336 dolazaka i 383.803 noćenja). Većina stranih tržišta nalazi se u „zoni“ pozitivnih pokazatelja, dok manji broj tržišta bilježi minuse, što je i očekivano, uzmemo li u obzir još uvijek aktualne krizne gospodarske okolnosti.

Nakon sjednice Turističkog vijeća, održana je i 5. sjednica Sabora Hrvatske turističke zajednice na kojoj je jednoglasno usvojeno izvješće o ostvarenju Programa rada Hrvatske turističke zajednice s izvješćem o financijskom poslovanju za 2012. godinu. Također, jednoglasno je usvojeno izvješće Nadzornog odbora o obavljenom nadzoru nad poslovanjem Hrvatske turističke zajednice za 2012. godinu kojeg je prezentirala predsjednica Nadzornog odbora Hrvatske turističke zajednice, Ivana Kolar.

Direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić prezentirala je detaljno odrađene aktivnosti Hrvatske turističke zajednice u protekloj godini te istaknula kako je Hrvatska turistička zajednica u 2012. godini uspješno realizirala programske zadatke u okvirima zadanim Programom rada te je djelovala sukladno zakonima i aktima Hrvatske turističke zajednice te odlukama Sabora i Turističkog vijeća koji su do tada bili doneseni.

U 2012. godini Hrvatska je odlično iskoristila svoje komparativne prednosti kao što su odlična prometna dostupnost, dobra „vrijednost za novac”, sve kvalitetnija ponuda, vrlo visok stupanj zadovoljstva gostiju i drugo, istaknula je direktorica Matešić. Zaključila je kako su aktivnosti Hrvatske turističke zajednice i predstavništava te ispostava u inozemstvu znatno pridonijele daljnjoj afirmaciji Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu, poboljšanju imidža i položaja hrvatskog turizma te da su obavljene sve ključne promotivne i tržišne aktivnosti utvrđene Programom rada za 2012. godinu te odlukama Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice.