Održan drugi dio skupova na Danima hrvatskog turizma

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: čet, 25.10.2018 - 20:03

Tijekom drugog dana najznačajnije turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koji se ove godine odvijaju u Gradu Hvaru na otoku Hvaru, održalo se ukupno osam skupova. Koliko je važna promocija cjelokupne gospodarske, društvene i kulturne ponude Hrvatske, koja je sadašnjost i budućnost hrvatske gastro scene te koliko je utjecajna i vrijedna promocija i rad turističkih blogera, samo su neke od tema današnjih skupova.

Prvi od panela HTZ-a tijekom današnjeg dana bavio se pitanjem može li se i na koji način iskoristiti uspjeh hrvatskih sportaša, poduzetnika, kreativaca i turizma za predstavljene svega što Hrvatska nudi. Panel „Hrvatska – mala zemlja, veliki brend“ održan je pod moderatorskom palicom komunikacijskog stručnjaka Bože Skoke. Na panelu su svoje prijedloge kroz dosadašnja iskustva iznijeli direktor HTZ-a Kristjan Staničić, Davor Bruketa (Bruketa & Žinić & Grey), Sandra Perković (hrvatska atletičarka), Jadranka Primorac (Specijalna bolnica Sveta Katarina/ HUP-Udruga privatnih poliklinika, bolnica, lječilišta i ustanova za zdravstvenu skrb), Marin Pucar (Podravka) te Aleksandra Dojčinović (Lei Lou).

U svom uvodnom izlaganju direktor Staničić naglasio je snažnu povezanost i utjecaj sporta, ali i filma na promociju hrvatskog turizma. Kao dobre primjere projekata naveo je provedene promotivne aktivnosti povezane uz Svjetsko nogometno prvenstvo, dok je od suradnji naveo program Sportska Hrvatska u sklopu kojega je Hrvatska turistička zajednica u ovoj godini podržala niz kvalitetnih sportskih projekata i manifestacija koje su hrvatskom turizmu dale dodanu vrijednost i promotivni značaj. Također, direktor Staničić je najavio promotivno događanje koje Hrvatska turistička zajednica 15. studenoga organizira u Los Angelesu u sklopu premijernog prikazivanja filma „Osmi povjerenik“ na američkom tržištu. Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke, naglasio je da ova kompanija također prepoznaje mogućnosti brendiranja vlastitih proizvoda kroz sportaše i poznate osobe iz javnog života, a zbog čega je večeras i svečano potpisan ugovor o suradnji sa Sandrom Perković. Također je naglasio da je ključ uspjeha kvalitetnog brenda originalnost i kvaliteta samog proizvoda te da u postizanju odličnih rezultata svakako valja iskoristiti mogućnosti koje pruža hrvatski turizam koji svake godine u našu zemlju privlači više od 18 milijuna turista koji su ujedno i potencijalni potrošači. Davor Bruketa se pak osvrnuo na snažnu prepoznatljivost Hrvatske u svijetu po kvadratićima što, kako je rekao, predstavlja dobru i kvalitetnu osnovu za daljnje brendiranje u kojem moramo biti originalni, inovativni i kvalitetni. Nadodao je kako moramo iskoristiti sve mogućnosti koje nam pruža Internet kao otvoreni i lako dostupan kanal plasiranja informacija i poruka jer su kvalitetne i velike globalne kampanje vrlo skupe.

Vezano za svijet mode, Aleksandra Dojčinović je rekla kako tu Hrvatska još uvijek nema prepoznatljiv brend, ali da smo na dobrom putu da u tome uspijemo. Kako je rekla, moda u tome sama ne može uspjeti već je za isto potreban konsenzus i snažna suradnja s ostalim segmentima, resorima i ključnim subjektima. Uspješna sportašica Sandra Perković istaknula je da velike države često podcjenjuju Hrvatsku, posebice u sportskom smislu. Ipak, veseli ju sve veća i jača prepoznatljivost naše zemlje kao sportske velesile što uvelike pridonosi ukupnoj snazi brenda cjelokupne zemlje. Ono po čemu Hrvatska itekako može biti prepoznatljiva u svijetu je i zdravstveni turizam, što je naglasila i Jadranka Primorac, dodavši kako našu zemlju u ovom segmentu krasi dugotrajna tradicija, kvalitetna ponuda i usluga, ali i dodatni veliki potencijal koji se tek treba iskoristiti.

Na kraju rasprave svi su se panelisti složili da Hrvatska već sada ima snažan i prepoznatljiv turistički i sportski brend, ali i da je došlo vrijeme da se naša zemlja počne cjelokupno i sustavno brendirati kroz sve ostale segmente u kojima imamo kvalitetu i potencijale.

Uz podršku HTZ-a održana je i druga panel rasprava na temu društvenih medija i uloge influensera u promociji. Društveni mediji omogućuju modernim turistima informiranje, sudjelovanje i interakciju na različitim platformama. Suvremeni društveni mediji promijenili su način na koji ljudi razmišljaju i dijele svoja iskustva s putovanja te su ujedno i dobar promotivni alat za marketing u turizmu. Što od toga imaju turistički blogeri, a što destinacije i smještajni objekti koje posjećuju otkrili su danas hrvatska blogerica i influencerica Ella Dvornik (iamella.com), poljski bloger Wojtek Tylus (Crolove.pl), japanski bloger Yuya Matsuo (EseJapan) te Bruno Nizić koji je ovoga ljeta u svojem hotelu Vestibul ugostio američku glumicu i luxury travel blogericu Evu LaRue. Kako usmjeriti komunikaciju na društvenim mrežama objasnio je Nick Evans iz Hills Balfoura, vodeće marketinško - komunikacijske agencije u Ujedinjenom Kraljevstvu specijalizirane za područje turizma.

Korištenje "user generated contenta" odnosno korištenje sadržaja koji su korisnici sami kreirali i objavili na društvenim mrežama u svrhu promocije destinacija, kompanija ili organizacija, proizvoda i usluga novi je vid digitalnog marketinga koji postiže sve veće uspjehe. Influenseri, vlogeri i blogeri već imaju svoju publiku koja ih prati i koja im vjeruje zbog čega su odličan kanal za plasiranje poruka i sadržaja koji će vidjeti i prihvatiti veliki broj ljudi. Svi panelisti složili su se oko toga kako je biti influenser, vloger i bloger ponekad iscrpan posao koji zahtjeva dosta vremena, planiranja i odricanja, ali u njemu uživaju.

HTZ je organizirao i predavanje direktora i osnivača Citizen.tv-a, Philipa DeBevoisea koji je govorio o promotivnom videu „Ambasadori hrvatskog turizma“, koji je u kratkom vremenu ostvario višemilijunsku gledanost na stranim emitivnim tržištima. Naime, odlukom američkog stručnog i predstavničkog žirija Citizine Networksa i National Association of Broadcasters (NAB), protivni film hrvatskog turizma osvojio je prestižnu nagradu „Travel Video Awards“ u kategoriji „Best Video by a Tourism Organization“. Osim stručnog žirija, video je prepoznat i od strane publike koja je u online glasovanju hrvatski promotivni turistički spot proglasila najboljim turističkim promotivnim spotom za 2017. godinu.

„Video koji izaziva emocije zaslužuje nagradu“ , rekao je DeBevoise, opisavši video kao svjež, dinamičan i zabavan. Čestitajući svima koju su bili kreativno uključeni u proces snimanja ovog pobjedničkog videa koji je pobijedio u konkurenciji od 366 prijavljenih uradaka, istaknuo je kako je Hrvatska puna prirodnih ljepota koje može iskoristiti za svoju prezentaciju, no da sam video može pružiti mnogo više. Danas je video postao novi kanal komunikacije, više nije samo marketinški alat ili vizual koji vidimo, već na atraktivan način omogućuje komunikaciju sa svojim obiteljima, prijateljima, svijetom, ali i potencijalnim klijentima.