Predstavljeno završno izvješće Strateškog marketinškog plana

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: pet, 12.09.2014 - 14:30
Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice održalo je jučer u zagrebačkom hotelu Sheraton radnu sjednicu na kojoj je predstavljeno završno izvješće Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014-2020. Ovaj dokument, zajedno sa Strategijom razvoja hrvatskog turizma, predstavlja kvalitetan okvir i temelj za sve nadolazeće operativne planove u godinama koje slijede. Krajnji cilj Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma, ali i Turističkog vijeća kao tijela Hrvatske turističke zajednice bio je dobiti u finalnoj fazi dokument koji će poduprijeti daljnji rast i razvoj hrvatskog turizma. Materijal je od svibnja do danas nekoliko puta dorađivan uz maksimalno uvažavanje svih prijedloga i zaključaka članova Turističkog vijeća, ali i turističkog sektora u cjelini. 

Nakon predstavljanja završnog izvješća SMPHT-a, članovi Turističkog vijeća usuglasili su se kako je konačno, na osnovi svih dosadašnjih primjedbi, dobiven kvalitetan dokument koji predstavlja strateški plan cijeloga sustava i cijelog hrvatskog turizma te je u operativnom smislu zahtjevniji od same Strategije. Svi članovi jednoglasno su prihvatili predloženi dokument, te time otvorili prostor za implementaciju istoga u sve daljnje strateške dokumente, kako Programa rada Hrvatske turističke zajednice, tako i u sve ostale dokumente turističkog sustava.

Sama svrha SMPHT-a jest omogućiti Hrvatskoj i njezinoj turističkoj industriji da kroz turizam ostvari veći prihod i razvojno napreduje te time predlaže strategije i inicijative za stvaranje dodane vrijednosti za tržište, osvajanje gostiju s tradicionalnih i novih tržišta, bolje upravljanje zadovoljstvom turista te, kao krajnji rezultat, kreiranje njihove odanosti, ali također turističkoj industriji i regijama dati podršku u provedbi kvalitetnijih marketinških aktivnosti i učinkovitijeg upravljanja Planom. Ključan je fokus na tri cilja, jačanje turističkog brenda ''Hrvatska'', povećanje volumena prometa u pred i posezoni te povećanje prosječne potrošnje po realiziranome gostu, s prijedlogom rješenja  objedinjenog marketinga turističkih proizvoda i regija na emitivnim tržištima uz prijedlog djelovanja koji bi pomogao turističkoj industriji da se bolje komercijalizira, korištenjem inovativnih tehnika.

SMPHT će provoditi Glavni ured Hrvatske turističke zajednice u suradnji s turističkom industrijom i ostalim suradnicima djelujući u skladu s načelima opće korisnosti, usredotočenosti na unapređenju prodaje te poštivanju rastuće autonomnosti regionalnih i lokalnih turističkih zajednica te će u tom smislu GU HTZ postati partnerom navedenih turističkih zajednica.

Paralelno s prihvaćanjem završnoga izvješća Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma, zaključeno je kako trenutačni ustroj i organizacija Glavnoga ureda u dovoljnoj mjeri ne udovoljavaju potrebama koje je nameće novi SMPHT te su za realizaciju zadaća i pripremu Programa rada za 2015. godinu nužne promjene u organizacijskom ustrojstvu. Pravilnik o organizacijskom ustrojstvu Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice i sistematizaciji radnih mjesta posljedica je nužne prilagodbe postojeće organizacije sukladno postavljenim ciljevima Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma, a u svrhu što efikasnijeg izvršenja istih u narednom razdoblju pa sve do 2020. godine. Jednako tako, prilikom izrade Pravilnika, uz navedene strateške promjene, bilo je potrebno uvažiti nalaze i preporuke Državne revizije prema kojima će se računovodstvo predstavništava od 1. siječnja 2015. voditi u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice.

Članovi Turističkog vijeća dali su jednoglasnu, bezrezervnu potporu direktoru GU HTZ Ratomiru Ivičiću da se nužne promjene potrebne za realizaciju ovoga ključnoga dokumenta provedu te time i prihvatili novo organizacijsko ustrojstvo Glavnoga ureda. Reorganizacijom će se povećati efikasnost Glavnog ureda HTZ-a u provedbi svih postavki Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma i omogućiti učinkovitije korištenje postojećih resursa. 

Cjeloviti Strateški marketinški plan u skoro vrijeme bit će predstavljen hrvatskoj javnosti i turističkome sektoru u cjelini, kako bi se čim prije započelo s njegovom implementacijom te time i realizacijom ciljeva zacrtanih u navedenome dokumentu.