Razvoj i menadžment kamping turizma

Europski prihodi od kampiranja:

  • Godišnji prihod: 12,6 milijardi eura.
  • Noćenja: 393,75 milijuna

Nedavne statistike pokazuju da Hrvatska ostvaruje samo 3% od ovog tržišta

Hrvatski auto klub proveo je istraživanje na kamperima koji dolaze u Hrvatsku i utvrdili su sljedeće: „Rezultati ankete pokazuju da su kamperi spremni platiti za ono što traže u kampu - kvalitetnu uslugu, uslužno osoblje i inovativne kanale promocije.“ To nije iznenađenje, budući da turisti iz cijeloga svijeta, bez obzira na vrstu smještaja koju traže, žele kvalitetu i vrijednost. Nedavna statistika pokazuje da je Hrvatska zaustavila trend smanjenja broja noćenja u kampovima, ali time se ne smije biti zadovoljan, već treba nastaviti razvijati proizvode i usluge koje će udovoljiti povećanim zahtjevima za kvalitetom.

Tema ovog modula bila je kontinuirani razvoj turizma kamping i karavana u regiji ili destinaciji. Sadržaj programa bio je usmjeren na  korake koje je potrebno poduzeti za razvoj uspješnih proizvoda te načine kako se ti proizvodi mogu promovirati svojim ciljnim skupinama. 
Hrvatska ima širok raspon izvrsnih mjesta za kampiranje, od obale do planina, šumovitih predjela, nacionalnih parkova, kao i vrhunskih gradskih lokacija. Dok je kampiranje u ostatku Europe doživjelo svojevrstan pad u posljednjih nekoliko godina, Hrvatska je povećala svoju popunjenost i broj posjetitelja. Specifične zemlje koje generiraju velik broj turista, poput Nizozemske, ciljaju se novim proizvodima poput luksuznog kampiranja (poznatog kao „Glamping“), drvenim bungalovima (lodges), te drugim diferenciranim vrstama kampiranja poput yurti (luksuznih šatora koji izgledaju poput bungalova) i teepeea (šatori poput indijanskih)! Hrvatska je već prepoznata po svojim izvrsnim temeljnim proizvodima u smislu dobrih lokacija, kulturnih znamenitosti, domaćih proizvoda koji mogu stati uz bok najboljima u Europi. Sve više posjetitelja je u potrazi za dodatnim stvarima kako bi unaprijedili svoj posjet kroz kombinaciju kampiranja i posjeta drugim atrakcijama i doživljajima. Zato je važno da atrakcije, destinacije i regije razvijaju, gdje god je to prikladno, svoju kamping i karavan ponudu, kako bi uvjerili kampere da odaberu Hrvatsku među drugim više etabliranim destinacijama.
Edukacijski program sastojao se od četiri poglavlja:
1.    Kako provesti učinkovito istraživanje tržišta za otkrivanje potencijala kamping turizma te kako se usmjeriti na perspektivne kamping turiste s ciljem da odaberu Hrvatsku između drugih destinacija. Prepoznati da su potrebe kamping turista različite i da različite grupe zahtijevaju različite proizvode i razine usluga.  Također razmotrile su se različite potrebe mobilnih i statičnih posjetitelja te njihove specifične potrebe i zahtjeve. Unutar ove cjeline podijelila su se iskustva i primjeri o ključnim aspektima razvoja novih ili već etabliranih proizvoda te kako izbjeći ključne pogreške tijekom njihovog razvoja. 
 
2.    U drugom dijelu istražili su se primjeri iz cijelog svijeta kako se razvijaju i marketiraju kamp i karavan mjesta, zajedno s dodatnim proizvodima, sadržajima i uslugama. Također uspostavili su se neki kritični faktori uspjeha koji su usmjereni na ključne faze razvoja, kao i na njegovu dugoročnu održivost.  Cjelina je također uključivala primjere kako su razvijane dugoprugaške staze i rute za pješake, bicikliste i vozače, kako bi dodatno razvili koordinirani pristup razvoju kampiranja.
 
3.    U trećoj cjelini prikazali su se primjeri i iskustva iz Hrvatske i okolnih regija/zemalja. To je omogućilo uspostavu konteksta razvoja za Hrvatsku, kao i identificiralo pristupe koji su se već pokazali uspješnim. No, kao i kod prethodnih cjelina, niti ova nije kreirana kao gotov model ili okvir za kopiranje, već kao lekcija koju treba naučiti, prilagoditi i primijeniti u različitim regijama u Hrvatskoj.
 
4.    Posljednja cjelina prikazala je najbolje prakse koje se odnose na razvoj i planiranje novih kamping proizvoda/usluga, kao i načine kako postojeći proizvodi mogu prilagoditi svoju postojeću ponudu i promociju kako bi se zadovoljili promjenljive potrebe kampera i karavan turista. Navedeno je bilo kao cilj razvoja učinkovitog plana koji je bio usmjeren na inicijalno istraživanje, utvrđivanje ključnih ciljnih skupina, identificiranje ciljnih skupina s najboljim potencijalom, razvoj proizvoda/usluga koji će biti privlačni tim ciljnim skupinama te promocijski plan koji će se koristiti za privlačenje tih ciljnih skupina na određenu atrakciju ili destinaciju.


Jon Thedham & Cath Dutton – Janus PIM 2014.

Program radionice


Ovaj program posebno je pripremljen kako bi se polaznici upoznali s konceptom razvoja eno i gastro turističkih proizvoda, koristeći provjerene alate i metode iz svjetske prakse. Čitav program referira se na stvarne primjere iz Velike Britanije i ostalih svjetskih destinacija.

Vrijeme

Tema

Sadržaj

10.00 – 10.10

Uvod i otvaranje
Definiranje očekivanja od ovog edukacijskog modula

Tko smo mi i o čemu ćemo danas razgovarati.

10.10 – 11:00

Novi proizvodi i usluge

  • Definicija eno/gastro turizma uz primjere
  • Ključne prodajne točke i koristi
  • Profil eno/gastro posjetitelja
  • Događaji i festivali za privlačenje interesa
  • Razine usluga
  • Poticaji i prepreke za razvoj eno/gastro turizma

Što podrazumijevamo pod Gastro i Eno turizmom - neki primjeri iz Europe i šire.
Kako smo drugačiji? Koje su naše ključne prodajne točke i koristi? Kakav je profil Gastro/Eno posjetitelja? Korištenje događaja i festivala s ciljem podizanja svijesti i privlačenja interesa?
Različiti klijenti zahtijevaju različite razine usluga – koga vi ciljate?
Poticaji i prepreke za razvoj Gastro i Vinskog turizma.

11.00 – 11.25

Pauza za kavu

Networking

11.25 – 12.45

Koga targetiramo i čime?

  • Mapiranje ponude
  • Izazovi u razvoju eno/gastro turizma
  • Motivacija i ponašanje eno/gastro turista
  • Komunikacija „sna“
  • Razvoj primamljivih proizvoda i usluga

Mapiranje naše jedinstvene primarne i sekundarne ponude - što restorani, dobavljači, proizvođači, trgovci imaju u ili u blizini naše destinacije da bi radili na tome? Izazovi s kojima se suočavaju prilikom pokušaja razvoja bilo eno ili gastro turističkih proizvoda - i kako ih prevladati.
Motivacija i ponašanje eno i gastro turista. Kako ćemo najbolje komunicirati 'san' našim ciljnim tržištima?
Razvoj proizvoda i usluga koji privlače ljude da žele posjetiti destinaciju i prije nego što su došli, te kada su u regiji.

12.45 – 13.30

Pauza

Networking i učenje od ostalih

13.30 – 14.40

Prodajne i marketinške strategije

  • Primjena prodajnih i marketinških principa na eno/gastro turizam
  • Studije slučaja

Ovaj dio je izravno povezan s nekim generičkim prodajnim i marketinškim strategijama  – stoga će se ovaj blok prvenstveno sastojati od primjene tih načela na Gastro i Vinski turizam. Ključan će biti razvoj inovativnih i uzbudljivih proizvoda koji će privući ciljane posjetitelje. Koristit će se studije slučaja kako bi pokazale kako su drugi razvili svoju prodajne, komunikacijske i marketinške strategije. Važno je ne samo kopirati druge nego učiti od njih, te prilagoditi i koristiti prema potrebi.
Razvoj odgovarajućeg marketing mixa (cijena, mjesto, proizvod, promocija, fizički resursi, ljudi i proces).

14.40 – 14.50

Kratka pauza

Networking

14.50 – 15.45

Upravljanje očekivanjima

  • Razlikovanje eno/gastro posjetitelja prema razini interesa
  • Komunikacija ponude u regiji
  • Učenje od drugih
  • Kako nadmašiti i upravljati očekivanjima posjetitelja

Razumijevanje razlika između turizma temeljnom na Gourmet, Gastronomic i cuisine hrani. Razlika između ljubitelja vina, zainteresiranih za vino i vinskih znatiželjnika. Kako postati izvor za komunikaciju zanimljivih i pouzdanih informacija o hrani i vinu u vašoj regiji. Planiranje i upravljanje iskustvom - učenje od stručnjaka u Francuskoj, Europi i izvan nje. Kako postići pravu ravnotežu između obrazovanja i ugodnog doživljaja?
Pričanje priče koje će okupirati vašeg ciljanog posjetitelja / kupca. Nije dovoljno samo nadmašiti očekivanja, već treba moći i upravljati njima – kako komuniciramo s posjetiteljem u svim fazama njegovog kupovnog procesa?

15.45 – 16.00

  • Zatvaranje programa, pregled naučenog i zaključaka, završna pitanja
  • Slijedeći korak – Što ću učiniti, odnosno kako će rezultirati u praksi ono što sam naučio/la?
  • Što trebam učiniti da se stvari pokrenu?

 

Identificiranje potencijala i mogućnosti destinacije

Postavljenja ciljeva i mjera za uspjeh
Cath Dutton

Cath Dutton

Srčana, inovativna i vrlo posvećena vlasnica tvrtke sa značajnim iskustvom u upravljanju ljudima, gdje je pokazala sposobnost za strateška usmjerenja. Izuzetni vođa sa sposobnošću inspiriranja, mentoriranja i osnaživanja kolega u postizanju njihovih profesionalnih ciljeva. Vrstan komunikator, koji je u stanju strateški razviti komunikacijske mreže i učinkovito surađivati s vanjskim organizacijama za promicanje partnerstva. Analitički mislilac s talentom za utvrđivanje područja za poboljšanje i određivanje prioriteta u skladu s proračunskim ograničenjima.

Cath Dutton iz Velike Britanije kvalificirani je član CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development). Ima više od 13 godina iskustva u upravljanju ljudskim resursima što joj je podarilo bogato praktično znanje i iskustvo za podijeliti organizacijama. Bila je na različite načine uključena u trening i razvoj čitav svoj život, stekavši kvalifikacije za procjenjivača, „Certificate in Education“, te postavši trener za „Welcome to Excellence“. Strastvena je u obuci i razvoju poslovanja na svim razinama, te zaista uživa gledajući ljude kako se razvijaju i uče nove vještine.  Cathini nedavni poslovi uključuju uspostavljanje odgovarajućeg HR sustava za rastuće tvrtke, pružajući kontinuiranu praktičnu HR podršku za velik broj malih i srednjih poduzeća, kao i održavanje „Welcome to Excellence Customer Service“ trening programa i coachinga za rukovoditelje brojnih menadžera koji rade u turističkom sektoru. Specifični HR projekti uključuju poduzimanje aktivnosti za procjenu angažmana zaposlenika za program nagrađivanja, te program upravljanja tehnološkim viškovima. Razvojni programi su sljedeći: „Dobrodošli u Western Lake District“ u ime West Cumbria Tourism, Dobrodošli u Preston“ u ime Northwest i Lacashire gospodarske komore i gradskog vijeća Prestona, te „Dobrodošli na dan bez automobila“ za GoLakes Travel Programme. Također, Cath radi sa suradnicima na organizaciji i upravljanju događajima poput Cumbria Tourism Awards i Kendal Festival of Food. Njena specijalizacija u razvoju turističkog poslovanja podržana je listom klijenata: Windermere Lake Cruises, Linthwaite House Hotel, Lakes Computer Consultancy, Westmorland Ltd, Cumbria Tourism, Lakes Speciality Foods, Preston Chamber of Commerce, Copeland Borough Council, Marketing Lancashire, Preston City Council, Lakeside Hotel.

U Direkciji industrije usluga u Cumbria Tourism (UK), tijekom pet godina, radila je kao član senior menadžerskog tima odgovornog za razvoj poslovnog plana tvrtke i turističke strategije za Cumbriu. Njezina je odgovornost i rad obuhvaćao sljedeće: 

  • Izravno upravljanje i razvoj tima od 14, uz posrednu odgovornost za 45 zaposlenika tvrtke, te postizanje IiP priznanja 1999. Godine;  
  • Upoznavanje Cumbria Tourism s HR politikom i procedurama koje odražavaju najbolje prakse kako za tvrtku, tako i za zaposlenike ažuriranjem i racionalizacijom čitave HR funkcije u tvrtci, usklađeno s najnovijim propisima o radu;  
  • Postizanje najbolje isplativosti trening budžeta omogućavajući svim zaposlenicima da nastave sa svojim osobnim profesionalnim razvojem kroz provedbu trening plana tvrtke; 
  • Izravno odgovorna za aktivnosti članstva (3,300 članova) osiguravajući stalan rast u broju i financijski prihod koji doprinosi godišnjem prirastu za preko £200,000;
  • Kontroling budžeta odjela deriviranog iz različitih izvora, koji zahtijeva pažljivo rukovanje kako bi se osiguralo postizanje zadanih ciljeva;  
  • Razvoj opsežne sheme osiguranja kvalitete u sektoru smještaja za turističku industriju; 
  • Odgovorna za menadžment i provedbu nacionalne strategije „Welcome to Excellence“ kroz seminare o usluživanju gostiju diljem Cumbrie; 
  • Aktivno uključena u različite upravljačke odbore u kojima su određivane buduće trening i poslovne potrebe turističke industrije uključujući Cumbria Employment and Skills Bord, izvršna grupa za Tourism and Hospitality, te izvršna grupa za National Quality Assurance.

Njezina karijera razvijala se tijekom 14 godina provedenih u Cumbria Tourism, te dok je sudjelovala u brojnim trening programima izvan posla, a značajno iskustvo prikupila je u radu s kolegama i partnerima. Certificirani je edukator Boltone Instituta.