Održan 8. Nacionalni DMK Forum

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Marko Vrdoljak

U hotelu Zonar u Zagrebu u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), održan je 8. Nacionalni DMK Forum posvećen premium turističkoj ponudi u Republici Hrvatskoj. U sklopu otvaranja foruma prisutnim sudionicima uvodno se obratio Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva u Ministarstvu turizma i sporta, Kristjan Staničić, direktor HTZ-a te Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

„Destinacijske menadžment kompanije imaju značajnu ulogu u razvoju hrvatskog turizma, posebice u kontekstu produljenja sezone i povećanja turističkog prometa izvan ljetnih mjeseci. U tom je kontekstu važan i DMK Forum, koji predstavlja mjesto susreta predstavnika agencija i ostalih subjekata iz turizma kako bi svi zajedno još bolje radili na ostvarenju zajedničkih ciljeva. Podsjećam kako je u Hrvatskoj u dosadašnjem dijelu godine ostvareno oko 107 milijuna noćenja od kojih je više od 26 milijuna realizirano posredstvom agencija, odnosno oko 25 posto ukupnih noćenja su ostvarile turističke agencije što je snažan doprinos ukupnim rezultatima hrvatskog turizma“, izjavio je Kristjan Staničić, nadodavši kako je održivost destinacija osnovni preduvjet otpornosti turizma i dugoročnog poslovanja.

Na ovogodišnjem izdanju foruma sudionicima i online pratiteljima iz redova domaćih destinacijskih menadžment kompanija, turističkih zajednica i svih ostalih relevantnih dionika turističke industrije, predstavljeni su primjeri dobre prakse iz poslovanja destinacijskih menadžment kompanija i organizacija iz Hrvatske, Finske, Portugala i SAD-a. 

„Turizam je otporna djelatnost – od perioda rata do danas ponuda hrvatskog turizma transformirala se, ona ima novi, prepoznatljivi profil. To je djelom i rezultat politika i strategija, dokumenata i programa države koji su odgovarali na zahtjeve tržišta, promišljeno i hrabro. Ovaj Forum dolazi u trenutku kada usvajamo prvi krovni zakon o turizmu koji lokalnim turističkim zajednicama daje jake instrumente za kvalitetnije upravljanje destinacijama i za konkretno djelovanje - turističke agencije su ključan dionik u procesima koji će taj zakon pokrenuti“, izjavio je Robert Pende iz Ministarstva turizma i sporta. 

Forum je okupio velik broj predstavnika koji su imali priliku razmijeniti ideje i iskustva, a čemu je doprinijela i panel rasprava „Premium ponuda adut razvoja održivog turizma Republike Hrvatske“ s panelistima iz privatnog i javnog sektora. U raspravi koju je moderirala Izabela Vrtar sudjelovali su Robert Pende (Ministarstvo turizma i sporta), Darija Tödtling (Hrvatska turistička zajednica) Snježana Boranić Živoder (Institut za turizam Zagreb), Tilda Grossel Bogdanović (Dubrovnik partner d.o.o.), Rudolf Štefan (Pelegrini – konoba & vinoteka) te predsjednik UHPA-e, Tomislav Fain.

Sudionici panel rasprave naglasili su kako je visokokvalitetna i održiva destinacija temelj otpornosti turizma i svojevrstan adut suvremene turističke ponude, a premium ponuda i održiv visokokvalitetan turistički doživljaj temelj iskustva koji traže gosti visoke platežne moći. 

„Svjesni važnosti i uloge DMK turističkih agencija, kreatora jedinstvene baze programa i ideja za putovanja usklađenih sa smjernicama Strategije razvoja održivog turizma do 2030. godine koje za cilj imaju pozicioniranje Hrvatske kao konkurentne, inovativne i sigurne zemlje prepoznatljivog identiteta i kulture, zemlje očuvanih resursa, kvalitetnih životnih uvjeta i jednakih prilika za sve, vjerujem kako ovaj stručni skup, na kojem su turističke agencije i turističke zajednice partnerski razmijenile svoja iskustva, može biti dodatni poticaj za ostvarivanje tog zajedničkog cilja“, zaključio je Tomislav Fain