HTZ predstavila turističku ponudu na sajmu Salon des Vacances / Vakantiesalon u Bruxellesu

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno: pon, 05.02.2024 - 13:34

Hrvatska turistička zajednica sudjelovala je na sajmu Salon des Vacances / Vakantiesalon u Bruxellesu koji se održao od 1. do 4. veljače. 65. izdanje ove manifestacije okupilo je oko 300 izlagača, a po broju posjetitelja parira najvećem sajmu na području zemalja Beneluxa, Vakantiebeursu u Utrechtu. 

Od prvoga dana sajma, hrvatski je štand bio izuzetno dobro posjećen. Ovogodišnje izdanje obilježile su tri ključne teme: putovanja za medeni mjesec tj. godišnjicu braka, održivi načini putovanja te wellness odmori, a zemlja-partner bila je Maroko. 

HTZ je, zajedno s partnerima, TZ Kvarnera, TZG Zagreba, TZŽ Ličko-Senjske, Zadarske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko neretvanske, predstavila domaće turističke potencijale te ukupnu turističku ponudu navedenih regija. 

Osim toga, tijekom svečanog otvorenja sajma, Udruga belgijskih organizatora putovanja (ABTO) održala je tiskovnu konferenciju tijekom koje su predstavljeni rezultati belgijskog turističkog sektora. 2023. godina pokazala se kao izvrsno razdoblje za turizam u Belgiji – rezervirano je otprilike 21,3 milijuna putovanja - ukupno agencijski i individualno. To je povećanje od 6 posto u odnosu na 2022. i 7 posto u odnosu na 2019., a Belgijanci su u 2023. potrošili otprilike 14,2 milijarde eura na putovanja.

Komentirajući očekivanja za 2024. godinu, prema riječima glasnogovornika ABTO-a, prve naznake bookinga izrazito su pozitivne, tj. najpozitivnije do sada uspoređujući podatke s istim razdobljem tijekom proteklih 5 godina. Za nastavak bookinga i ove turističke godine općenito, ABTO ipak izražava oprez, s obzirom na nesigurna vremena u kojima živimo te na nepredvidive gospodarske i geopolitičke okolnosti.

Što se ponašanja potrošača tiče, u 2024. godini primjećuje se veći interes za putovanjima vlakom, ali putovanja automobilom i zrakoplovom i dalje ostaju najpopularnija. Po prvi puta i unatoč inflaciji, belgijski potrošač predviđa izdvojiti nešto manje sredstava za putovanja (958 eura), uspoređujući s 981 eura u 2022., no ipak još uvijek znatno više nego u 2019. (789 eur).

Primjetno je i vraćanje potrošača starim, predpandemijskim navikama, tj. rezerviranju putovanja znatno ranije umjesto u last minute periodu. 

Dodajmo kako je prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj tijekom 2023. ostvareno preko 220 tisuća dolazaka i 966 tisuća noćenja Belgijanaca, odnosno 6 posto više dolazaka i otprilike isti broj noćenja kao i u 2022.