Predstavljeni turistički rezultati na području Krapinsko-zagorske županije u 2021.

TZŽ referenca: Krapinsko-zagorska
Objavljeno: pet, 14.01.2022 - 12:04
Arhiva KZŽ
Arhiva KZŽ
Sjajni rezultati Krapinsko-zagorske županije u 2021.

Krapinsko-zagorska županija je u 2021. ostvarila 150 663 dolaska i 304 573 noćenja turista. U usporedbi s razdobljem prije pandemije koronavirusa to je 26 229 dolazaka i 68 864 noćenja manje. Župan Željko Kolar istaknuo je da ovo predstavlja 85 posto dolazaka i 82 posto noćenja u odnosu na rekordnu 2019. što je sjajan rezultat. „Ovo je daleko iznad prosjeka Republike Hrvatske. Velika čestitka i zahvala svim turističkim djelatnicima u privatnom sektoru, svim turističkim zajednicama područja općina i gradova te, naravno, mojoj turističkoj zajednici, gdje smo brzo reagirali na nove okolnosti. S obzirom na to da je u okolnim zemljama bila puno lošija epidemiološka situacija i s obzirom na procedure izlaska iz pojedinih zemalja te mjere koje su njihove zemlje donosile, bilo je vidljivo da ćemo imati manje stranih posjetitelja, pa smo sve svoje kampanje usmjerili na domaće tržište i to je donijelo rezultat, a to je da smo u 2021. zapravo imali više domaćih gostiju nego što smo imali rekordne 2019.“, istaknuo je župan Kolar, ujedno i predsjednik županijske turističke zajednice. Naglasio je kako se promotivne aktivnosti planiraju prema epidemiološkom stanju u Republici Hrvatskoj i županiji.

O provedenim aktivnostima i detaljnim statističkim rezultatima govorila je voditeljica Ureda Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije Sanja Škrinjar, koja je istaknula kako je više od 75 posto noćenja ostvareno u hotelima. Najbolji rezultat postigle su Terme Tuhelj sa 120 970 noćenja, dok iza njih slijede Hotel Matija Gubec i Terme Jezerčica. „Iako je prije pandemije Zagorje imalo podjednako domaćih i stranih turista, prošle godine su ipak prevladali domaći turisti. Najviše stranaca bilo je iz Slovenije, Poljske i Njemačke, dok su izostali turisti iz Italije, ali je broj turista iz Danske, Nizozemske i Belgije porastao. Od domaćih turista predvode oni iz Grada Zagreba, a zatim slijede gosti iz Primorsko-goranske i Splitsko-dalmatinske županije. Zanimljivo je da smo u usporedbi s 2019., u 2021. imali više gostiju upravo iz Osječko-baranjske, Zagrebačke, Međimurske, Varaždinske i Vukovarsko-srijemske županije“, rekla je voditeljica Škrinjar.

Vodeni parkovi na području Krapinsko-zagorske županije u 2021. su imali 630 987 posjetitelja što je 81 posto ostvarenih posjeta vodenim parkovima u 2019. Hrvatsko nacionalno svetište Majke Božje Bistričke u 2021. je posjetilo 561 700 hodočasnika, što je 58 posto ostvarenih posjeta u 2019. Muzeji Hrvatskog zagorja, Muzej Oldtimera Presečki i Muzej Radboa u 2021. ostvarili su 175 053 posjeta što je 73,4 posto ostvarenih posjeta u 2019.

Ravnatelj Muzeja Hrvatskog zagorja Jurica Sabol otkrio je da je broj posjetitelja Muzeja u odnosu na 2020. porastao za 86 posto, no da su još uvijek u znatnom zaostatku za rekordnom 2019. „U usporedbi s njome smo na nekih 56 posto posjećenosti. Najveća stavka koja doprinosi toj razlici, su školske ekskurzije. Svi znamo da gotovo polovicu posjetitelja muzeja čine djeca, odnosno učenici osnovnih i srednjih škola. Godinu i pol dana nismo uopće imali organizirane školske ekskurzije. No, ono što je zapravo jako dobro, jest da od ovih 170 000 posjeta koje smo ostvarili prošle godine, gotovo 60 000 posjetitelja su privukli naši programi koji su organizirani u pet muzeja. Važno je naglasiti i da u 2021. nije otkazan niti jedan program, niti jedno događanje i da se sve realizirano, sukladno planu, te su odrađene sve investicije u Muzejima Hrvatskog zagorja“, poručio je ravnatelj Sabol.

U travnju 2022. planira se ponovno održavanje FIA World Rally Championshipa na području Krapinsko-zagorske županije te će jedan punkt za najbolje svjetske vozače biti Dvor Veliki Tabor. Ujedno je planirana i nova manifestacija koja će se održati u suradnji sa svjetski poznatim bendovima i izvođačima kod Spomenika Matiji Gupcu u Gornjoj Stubici.

Sljedeće godine je planiran i nastavak projekta Vinogradi s pogledom, prezentacijske platforme zagorskih vinara i vinogradara, a nakon izrade standarda branda Zagorje Outdoor slijedi i njihova primjena. S ciljem povećanja konkurentnosti i razine unapređenja ponude obiteljskog smještaja na području županije, planirana je izrada sustava standarda i mjerila True Zagorje Home, kojima se želi stvoriti nova osnova za povezivanje nositelja obiteljskog smještaja.